مابانو

ساخت وبلاگ
آموزش کیک پزی برای مبتدی

آموزش کیک پزی برای مبتدی

از کانال کیک سرا در سایت مابانو

اگه مبتدی هستید و میخواهید کیک درست کنید تو این مطلب سعی میکنم نکات و ریزه کاری هایی که به ذهنم میرسه براتون بگم.
۱- همیشه اول از همه دستور رو چند بار بخونید تا کاملا متوجه بشید.
۲- قبل از اینکه شروع به پختن کیک کنید همه مواد رو اندازه گیری کنید و جلوتون بزارید. این خیلی مهمه. اگه کیک شما کیک کره ای هست همه مواد باید به دمای محیط رسیده باشن.
۳- قالب رو آماده کنید. برای نچسبیدن کیک به قالب دو راه هست. یا کف قالب رو با چند قطره روغن چرب کنید و بعد خوب آرد پاشی کنید و و آرد اضافه رو خالی کنید. یا با چند قطره روغن کف قالب رو چرب کنید و بعد کف قالب کاغذ روغنی بزارید.
۴- نکته بسیار مهم دیگه در مورد کیک پزی فر هست. همیشه قبل از شروع به پخت باید فر رو روشن کنید. دمای توصیه شده بیشتر دستور کیک های معمولی  ۱۸۰ درجه سانتی گراد هست ولی نکته بسیار بسیار مهم اینه که دمای فرهای مختلف با هم فرق داره. پس باید خودتون تجربه کنید دمای مناسب فر شما چه دمایی هست . مثلا خود من همیشه روی ۱۷۰ درجه میزارم. اگه بعد از مدت طولانی هنوزم کیکتون نپخته بود و خیس بود دفعه بعدی دما رو کمی بیشتر کنید و اگه زیر کیکتون سوخت اما وسطش خام بود دمای فرتون زیاد بود. اگه کیکتون حسابی پف کرد اما بعد از پخت وسطش گود شد دمای فر زیاد بوده. پس دمای فر رو با تجربه یاد بگیرید.
۵- همیشه آرد و پودر کاکائو رو ۳ بار الک کنید حتی اگه توی دستور نگفته باشه. آرد کیک آرد مخصوص قنادی یا آرد سه صفر هست.
۶ – مواد رو بیش از اندازه هم نزنید. معمولا در حد مخلوط شدن کفایت میکنه.
۷- تا ۲۰ دقیقه اول پخت به هیچ وجه در فر رو باز نکنید.
۸- قالب را بیشتر از ۲/۳ حجمش پر نکنید.
۹- زمان پخت بستگی به نوع کیک ، جنس و اندازه قالب و دمای فر داره. همیشه بعد از ۳۰ دقیقه دائم کیک رو چک کنید. یعنی یه خلال دندون وسط کیک فرو کنید اگه مواد کیک بهش چسبید هنوز نپخته .
۱۰- بعد از پخت حتما ۱۰ دقیقه صبر کنید بعد کیک رو از قالب خارج کنید تا کیکتون خورد نشه.
نکات مربوط به درست کردن کیک تولد رو تو پست بعدی براتون مینویسم.

آموزش کیک پزی برای مبتدی

آموزش کیک پزی برای مبتدی

برای دوستانی که دلایل پف نکردن کیک رو پرسیده بودن:
بعضی کیک ها مثل کیک اسفنجی یا شیفون توی دستورشون بیکینگ پودر یا جوش شیرین نداره  . عاملی که باعث پف این کیک ها میشه حباب های هوای ایجاد شده موقع زدن تخم مرغه. پس باید تخم مرغ به خوبی زده شده باشه و نکته مهم تر اینکه موقع مخلوط کردن مواد این جور کیک ها فقط باید به صورت دورانی با لیسک مخلوط بشن به هیچ وجه نباید مواد این کیک ها رو زیاد هم بزنید. نکته دیگه در مورد کیک های اسفنجی اینه که قالب را نباید بیشتر از ۲/۳ حجم قالب پر کرد. کیک برای پف کردن به دیواره های قالب میچسبه و خودش رو بالا میکشه پس دیواره های قالب رو هیچ وقت چرب نکنید. فر باید حتما از قبل گرم شده باشه. تا ۲۰ دقیقه اول پخت کیک به هیچ وجه در فر رو باز نکنید . اگه با رعایت همه این نکات باز هم کیکتون پف خوبی نداشت چک کنید ببنید در فرتون خوب بسته میشه یا نه. کیک هایی که توی دستورشون جوش شیرین و بیکینگ پودر داره بهتر پف میکنند و حتی میشه این کیک ها رو با همزن برقی هم زد. برای این کیک ها هم رعایت نکات بالا ضروریه اما اگه باز هم کیکتون خوب پف نکرد ممکنه مواد خوب مخلوط نشده باشن یا قبل از پخت خوب به دمای محیط نرسید باشن یا حتی ممکنه بیکینگ پودر یا جوش شیرین شما قدیمی باشه و خاصیتش رو از دست داده باشه.
نکته مهم دیگه برای پف کیک اینه که همیشه برای هرکیکی آرد رو سه بار الک کنید.

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 375 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:37

دوخت کفشدوزک بانمد

آموزش دوخت عروسک نمدی کفشدوزک

استفاده از الگو :
الگو رو به دو طریق میشه استفاده کرد
۱-چاپش کنید در اندازه دلخواه ببرید و استفاده کنید
روش دوم ک معمولا فروشنده ها ازش استفاده میکنن و سخت تر هست اینه ک عکی نمد رو روی مانیتور بزرگ میکنن تا به اندازه دلخواه برسه
مرحله بعد کاغذ پوستی رو با چسب به صفحه محکم میکنند
مرحله سوم کشیدن کار با مداد هست (یعنی تمام جزییات رو روی کاغذ  دونه به دونه پیاده میکنن )تا تمام جزییات عروسک تهییه بشه
مرحله بعد الگو رو به مقوا انتقال میدن و بیرون میرن
***برای الگو هاتون حتما دفتر الگو تهیه کنید

اندازه های استاندارد :
برای عروسک های معمولی اندازه ۱۰ سانت نهایت ۱۵ سانت هست
برای عروسک های حلقه اندازه عروسک ۸تا ۱۰ سانت
برای حلقه  اندازه ۳۰ سانت
برای عروسک های معمولی ۱۵ تا ۲۰ سانت
جاکلیدی۵تا  ۸ سانت
اندازه ها کاملا سلیقه ای هست و می تونید تغییر بدید کارتون رو
اما اگر برای فروش کار آماده میکنید اندازه باید استاندارد باشه
و رنگ ها تاجایی ک میشه عین کار (مگه مشتری عوضش کنه).

استفاده از نخ :
نخ معمولی : نخ رو دو لایه نکنید
نخ به صورت یک لایه دوخت بزنید کارتون محکم میشه خیالتون راحت با نخ دولا ظرافت کار از بین میره
نخ نامریی: توی پارچه هایی ک نمد پر رنگ هست مثل قهوه ای ؛ مشکی ؛ طوسی؛ این نخ جواب نمیده.
طول نخ رو خیلی بلند نگیرید ک بپیچه یا گره بخوره

توی بعضی از کارها به چسب احتیاج پیدا میکنید چسب هم دونوع هست
چسب حرارتی : ک همه استفاده از اون رو بلدن ؛من شخصا استفاده نمیکنم چون تمیزی کار و ظرافتش کمتره اما مزیتش اینه و سریع خشک میشه و نیاز به زمان دادن نداره
نوع دوم چسب آهن بیرنگ
حتما حتما بیرنگ باشه چسب آهن معمولی زرد رنگ هست و این نوع سفید هست تمیزی کار بیشتر حفظ میشه ولی خوب نیاز به زمان داره برای خشک شدن

از وسایل پشم شیشه احتیاج دارید برای پر کردن عروسک ها
دو نوع پشم شیشه داریم نوع عادی ک شکل خاصی نداره سفید رنگه و شما برای اول رب کیلو احتیاج دارید
نوع دوم حالت توپ توپی داره ک کیفیتش بهتر و قیمتش بالاتره از این نوع هم رب کیلو برای ابتدای کار
نکته :با دست خیس به پشم شیشه دست نزنید افرادی ک حساس هستند دچار خارش میشن

پر کردن کار :
کار عروسک با پشم شیشه پر میشه ک بعضی کارها باید تکه تکه پر شن
بعضی هم بعد از کار کمی شکاف میزاریم و پر میکنم
موقع الگوها توضیح میدن

کشیدن الگو روی پارچه ؛
خودکاری ک استفاده میکنید میتونه هر چیزی باشه حتی مداد .
ک ردش روی پارچه میمونه برای بهتر شدن کار بهتره خط رو کم رنگ بکشید ک خطوط زیر دوخت پیدا نباشند
از رنگ های خیلی ضایع ک به پارچه هم نخوره استفاده نکنید
سر خودکار یا مداد تیز باشه
این تیز بودن به ظرافت کار کمک میکنه

دوخت کفشدوزک بانمد

دوخت کفشدوزک بانمد

photo_2016-05-15_19-20-11photo_2016-05-15_19-20-14photo_2016-05-15_19-20-16photo_2016-05-15_19-20-19photo_2016-05-15_19-20-22

دوخت کفشدوزک بانمد

دوخت کفشدوزک بانمد

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 953 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:37

فصه شب برای کودکان

فصه شب برای کودکان

از کانال بهترین مادر دنیا در سایت مابانو

روزی روزگاری در دهکده ای کوچک، آسیابانی بود که الاغی داشت. سالها الاغ برای آسیابان کار کرده بود و بارهای سنگین را از اینجا به آنجا برده بود. ولی حالا پیر شده و نمی توانست بار بکشد. روزی از روزها آسیابان الاغ را از خانه اش بیرون کرد و گفت: برو هر جا که دلت می خواهد. من دیگر علف مفت به تو نمی دهم.
الاغ بیچاره تا شب این طرف و آن طرف رفت. دیگر خسته و گرسنه شده بود، با خود گفت: باید از اینجا بروم و برای خودم چیزی پیدا کنم و بخورم.

الاغ از دهکده بیرون رفت. از آسیابان و آسیابش دور شد. کنار درخت پیری رسید که شاخه هایش شکسته بود و چند شاخه تازه از روی تنه اش جوانه زده بود. کنار درخت پر از علفهای سبز و تازه بود.
الاغ گرسنه تا آنجا که شکمش جا داشت علف خورد و سیر شد و با خود گفت: زیاد هم بد نشد. حالا دیگر بار نمی برم و منت آسیابان را نمی کشم و راه افتاد و رفت و رفت تا اینکه چشمش به سگی افتاد که تنها و غمگین کنار جاده نشسته بود. الاغ گفت: سلام دوست من، چرا تنها نشسته ای؟ چرا اینقدر غمگین و ناراحتی؟ سگ آهی کشید و گفت: دست به دلم نگذار که خیلی ناراحتم. الاغ پرسید: آخر برای چی؟

سگ گفت: سالهای سال برای صاحبم کار کردم. همه جا همراهش می رفتم. آنقدر این طرف و آن طرف می دویدم که خسته و کوفته به خانه بر می گشتم. اما دیروز که ما به شکار رفته بودیم، گرگی سر راهمان را گرفت و من که پیر شده ام نتوانستم جلویش بایستم و با او بجنگم.
صاحبم که از گرگ ترسیده بود، همه تقصیرها را گردن من انداخت و امروز مرا از خانه اش بیرون کرد و گفت: برو هر جا دلت می خواهد. من با تو کاری ندارم. من هم آمدم بیرون. حالا نمی دانم کجا بروم.
الاغ گفت: غصه نخور که خدا بزرگ است و کسی را بی پناه نمی گذارد. بیا دو تایی برویم جای مناسبی پیدا کنیم و زندگی کنیم.

آنها راه افتادند. رفتند و رفتند تا رسیدند به گربه ای که تنها و غمگین روی کنده درختی نشسته بود. نزدیک گربه که رسیدند، سلام کردند.
الاغ پرسید: چی شده؟ جرا اینقدر غمگینی؟ گربه گفت: باید غمگین باشم. سالها در خانه صاحبم موش گرفتم و خدمت کردم. ولی حالا که پیر شده ام، او گربه دیگری آورده و مرا از خانه بیرون انداخته است. می گویید غمگین نباشم؟
الاغ گفت: ما هم مثل تو هستیم. بیا با هم برویم، ببینیم خدا چه می خواهد؟
گربه هم قبول کرد و دنبال آنها راه افتاد تا بروند و جای خوبی برای زندگی پیدا کنند.

آنها رفتند و رفتند تا به خروسی رسیدند. خروس روی سر در خانه ای ایستاده بود و با صدای غمگینی قوقولی قوقو می کرد. الاغ جلو رفت، سلام کرد و گفت: خروس جان، چه مشکلی داری که اینقدر غمگین آواز می خوانی؟
خروس گفت: روزگاری من سحرخیزترین خروس آبادی بودم. هر شب سحر بیدار می شدم و آنقدر آواز می خواندم که همه را بیدار می کردم. اما حالا پیر شده ام و گاهی خواب می مانم. صاحبم می خواهد سر من را ببرد و گوشتم را بپزد و بخورد.
الاغ گفت: ممکن است تو پیر شده باشی و نتوانی سحر بیدار شوی. ولی هنوز صدایت زیبا و خوش آهنگ است. می توانی از این صدا استفاده کنی. با ما بیا. می رویم جای مناسبی پیدا می کنیم و به خوشی روزگار می گذرانیم.
خروس هم قبول کرد و دنبال آنها راه افتاد.

کم کم هوا تاریک شد و آنها مجبور شدند کنار درختی توقف کنند. سگ و الاغ کنار درخت خوابیدند. اما گربه و خروس رفتند بالای درخت و روی شاخه های آن نشستند.
از گرسنگی خوابشان نمی برد و دور و بر را نگاه می کردند. ناگهان خروس گفت: من از دور نوری می بینم. انگار کلبه ای است، بیاید برویم آنجا شاید چیزی پیدا کنیم و بخوریم.
الاغ و سگ هم قبول کردند و دوباره راه افتادند. رفتند و رفتند تا به کلبه رسیدند. از پشت پنجره آن به داخل نگاه کردند، روی میز غذاهای زیادی بود و چهار مرد دور میز نشسته بودند و غذا می خوردند. کنار دست آنها هم سکه های طلای زیادی بود.
الاغ گفت: اینها دزد هستند. باید این دزدها را از کلبه بیرون کنیم. خروس به داخل کلبه نگاهی کرد و گفت: آنها چهار نفر مرد قوی هیکل هستند، چطوری آنها را بیرون کنیم؟
گربه گفت: راست می گوید، آنها خیلی قوی هستند. قیافه هایشان را نگاه کن. ما چی؟ خسته و گرسنه! سگ از خستگی چرت می زد. اما الاغ در فکر بود. داشت نقشه ای می کشید. الاغ می دانست که با فکر می توان بر زور بازو پیروز شد. پس باید فکر می کرد و نقشه خوبی می کشید.

الاغ دوستانش را به کناری برد و نقشه اش را برای آنها گفت. همه تعجب کردند. نقشه خوبی بود. باید زودتر دست به کار می شدند.
آنها آهسته جلو رفتند و الاغ دو پای جلویش را بالا آورد و گذاشت لب پنجره. سگ پرید به پشت الاغ و آنجا ایستاد. بعد نوبت گربه بود. او پرید بالا و روی پشت سگ ایستاد. حالا فقط خروس مانده بود. او هم پرید روی پشت گربه. سایه حیوانها افتاد داخل اتاق. سایه مثل یک غول بزرگ و ترسناک بود. دزدها با دیدن این غول به وحشت افتادند.
در همین لحظه حیوانها شروع کردند به سر و صدا کردن. صدایشان در هم پیچید و صدای وحشتناکی ایجاد کرد و دزدها بیشتر ترسیدند و وحشتزده پا به فرار گذاشتند. آنقدر ترسیده بودند که حتی سکه هایشان را هم جا گذاشتند.
با فرار کردن دزدها، چهار دوست از شادی فریاد کشیدند: زنده باد، ما برنده شدیم. دزدها فرار کردند.

همه به فکر الاغ آفرین گفتند و رفتند داخل خانه. دور میز نشستند و مشغول خوردن شدند. گربه همان طور که ماهی را به دندان می کشید، گفت: نقشه ات عالی بود الاغ جان!
خروس هم دانه ذرتش را قورت داد و گفت: من فکر نمی کردم اینقدر زود موفق شویم!

الاغ گفت: نقشه من خوب بود، اما کمک شما هم خیلی موثر بود. اگر همیشه با هم باشیم در هر کاری موفق می شویم. با هم بودن خیلی مهم است، تنهایی هیچ کاری نمی شود کرد.

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 323 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:37

ساندویج سالاد مرغ و ترخون

ساندویج سالاد مرغ و ترخون

ارسال از کانال سراشپز در سایت مابانو

ساندویچ از غذاهایی است که کودکان به آن علاقه خاصی دارند، مخصوصا اگر شکل ساندویچ اشتها برانگیز باشد. در این دستور غذایی می خواهیم ساندویچی سالم و سرشار از مواد مغذی را به شما آموزش دهیم، مطمئن باشید آنقدر از طعم آن استقبال می شود که به یکی از غذاهای ثابت در برنامه غذایی تان تبدیل خواهد شد.

مواد لازم:

دو فنجان سینه مرغ خرد شده و بدون استخوان و پوست ( پخته توصیه می شود مرغ ها دودی باشند تا طعم ساندویچ بهتر شود )
یک دوم فنجان مایونز
یک سوم فنجان کرفس که خوب خرد شده باشد
یک چهارم فنجان ماست ساده یونانی
سه قاشق غذاخوری ترخون تازه و خرد شده
دو قاشق غذا خوری آب لیموی تازه
یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه
۴ برگ بزرگ کاهو
۸ قطعه نان تست سبوس دارد
۸ برش گوجه فرنگی

روش آماده سازی:

۱٫ ۷ مورد اول در لیست مواد لازم را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید، و خوب بهم بزنید.

۲٫ برگ های کاهو را بین ۴ قطعه نان تقسیم کنید، و روی هر کدام به اندازه مساوی از ترکیب مرغی که درست کردید قرار دهید. سپس گوجه فرنگی و روی آن قطعه ی دیگر نان تست. ساندویچ شما آماده است نوش جان!

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۴ وعده در نظر گرفته شده است. هر وعده شامل یک ساندویچ می شود. اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

کالری: ۳۵۶
چربی در یک وعده: ۱۳٫۵ گرم
چربی اشباع در یک وعده: ۲٫۲ گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: ۶٫۶ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۳٫۵ گرم
پروتئین در یک وعده: ۳۱ گرم
کربوهیدرات در یک وعده: ۲۷ گرم
فیبر در یک وعده: ۵ گرم
کلسترول در یک وعده: ۶۹ میلی گرم
آهن در یک وعده: ۲ میلی گرم
سدیم در یک وعده: ۷۵۲ میلی گرم
کلسیم در یک وعده: ۱۰۴ میلی گرم

ساندویج سالاد مرغ و ترخون

ساندویج سالاد مرغ و ترخون

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:43

سیب زمینی فرانسوی

سیب زمینی فرانسوی

از کانال آشپزی حرفه ای در سایت مابانو

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهایی است که معمولا مشتری زیادی دارد. اما متاسفانه روش پخت نادرست فست فود ها آن را به یکی از غذاهای نا سالم کرده. به شما می آموزیم چگونه با کره وسیر سیب زمینی فرانسوی کم چرب تر از فست فودها برای خود درست کنید.

مواد لازم:

یک کیلو و سیصد گرم سیب زمینی خلال شده
۴ قاشق چای خوری روغن گیاهی
سه چهارم قاشق چای خوری نمک
اسپری پخت یا مقدار روغن
۲ قاشق غذا خوری کره
۸ حبه سیر خرد شده
۲ قاشق غذا خوری جعفری تازه خرد شده
۲ قاشق غذا خوری پنیر پارمسان رنده شده

طرز تهیه:

۱٫فر را تا دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید.

۲٫ ۳مورد اول لیست مواد لازم را در یک پلاستیک زیپ شو بزرگ ترکیب کنید، طوری که همه مواد آغشته شوند. سیب زمینی ها را در سینی پخت که از قبل با اسپری یا مقداری روغن چربش کردید بچینید. سیب زمینی ها را به مدت ۵۰ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند در دمای ۴۰۰ درجه فر بپزید، بعد از ۲۰ دقیقه برشان گردانید.

۳٫کره و سیر را در یک ماهی تابه نچسب بزرگ قرار دهید، دو دقیقه در دمای پایین بپزیدشان،  در طول پخت مرتب بهم بزنیدشان. سیب زمینی ها، جعفری و پنیر را به ماهی تابه اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا همه مواد بهم آغشته شوند. بلافاصله سرو کنید.

سیب زمینی فرانسوی

سیب زمینی فرانسوی

امیدوارم از این دستور سیب زمینی هاتون درست کنید و در کنار عزیزانتان سرو کنید و یه شام سبک را تجربه کنید

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 317 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:43

آموزش شمع معطر

آموزش شمع معطر

از کانال آموزش شمع سازی در سایت مابانو

وسایل موردنیاز : پارافین ،

گلهای طبیعی،

ظرف برای ذوب کردن پارافین ،

قالب با ارتفاع کم ,

اسانس موردنظر

آموزش شمع معطر

آموزش شمع معطر

ابتدا ته قالب را چرب کنید

پارافین جامد را به روش بن ماری ذوب کنید و با چوبی هم بزنید تا یکدست شود
سپس اسانس را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید

photo_2016-05-09_09-10-35

گلها را ابتدا کف قالب گذاشته پارافین را روی گلها بریزید حدود ۳۰دقیقه فرصت بدید کمی که خودش را گرفت گلها را روی پارافین گذاشته و با چوبی کمی فشار دهید

آموزش شمع معطر

آموزش شمع معطر

میتونید یکم دیگه پارافین روی گلها بریزید و بگذارید سرد شود و از قالب خارج کنید

photo_2016-05-09_09-10-42

با میله فلزی که داغ شده سوراخی در گوشه شمع ایجاد کنید برای عبور دادن بندی که شمع را جایی آویزان کنید

photo_2016-05-09_09-10-45

از این شمع بعنوان شمع زینتی و معطر استفاده میشود و فیتیله و روشنایی نخواهد داشت
امیدوارم درست کنید و ازش لذت ببرید

آموزش شمع معطر

آموزش شمع معطر

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 397 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:13

بافت پتو خرس تدی

بافت پتو خرس تدی

از کانال هنر بافت نیکو در سایت مابانو

سلام دوستان. امروز می خوام روش بافت پتو بچه با طرح خرس تدی رو بهتون آموزش بدم. بافت این پتو خیلی راحته. این پتوی زیبا از به هم پیوستن تعدادی موتیف تشکیل شده که در ادامه طرز بافت موتیف خرس تدی رو یاد می گیرید.
چیزی که باعث زیبایی هرچه بیشتر این پتو میشه انتخاب رنگ و نحوه رنگ بندی اونه که شما عزیزان با سلیقه خوبتون بهترین رو انتخاب می کنین.

بافت پتو خرس تدی

بافت پتو خرس تدی

آموزش بافت موتیف

این موتیف زیبا رو می تونین برای بافت کیف ، کوسن، دستگیره و … هم بکار ببرین.
برای شروع یک حلقه زده و داخل اون رو ۶ پایه کوتاه می بافیم .

با اتصال به پایه کوتاه اول بافت ردیف اول تکمیل میشه .

در هر پایه کوتاه ۲ پایه کوتاه می بافیم تا تعداد دانه ها ۱۲ تا بشه.

با اتصال به پایه کوتاه اول این ردیف هم تکمیل میشه. این دو ردیف بافت بینی خرس رو تشکیل میده .

حالا نوبت بافت صورته .

در هر پایه کوتاه دو پایه بلند می بافیم.
برای چشم ها از مهره استفاده می کنیم. بعد از بافت ۸ پایه بلند مهره را می بافیم.

میشه مهره ها رو بعد از اتمام کار دوخت ولی کار تمیز نمیشه . برای زیباترشدن کار مهره ها رو از نخ عبور میدیم و بافت صورت را شروع می کنیم.
بین مهره اول و دوم ۶ پایه بلند می بافیم.

این هم چشمای خرس ما .

نهایتا ۲۴ دانه خواهیم داشت. رج را با اتصال به اولین پایه بلند به پایان می رسونیم.

در ردیف بعدی یک در میان داخل پایه بلند ردیف قبل دو پایه بلند می بافیم.

دانه ها ۳۶ تا شده . این ردیف هم تمام.

حالا نوبت بافت ردیف آخر است که گوشه های موتیف را تشکیل داده و آن فرم مربعی میدهد.
با سه نجیره بافت را شروع می کنیم.

دو پایه بلند در پایه قبلی ، یک پایه دوبل و یک پایه سوبل می بافیم.
دو زنجیره می زنیم و سپس یک پایه سوبل، یک پایه دوبل، دو پایه بلند در یک پایه . یک پایه بلند، دو پایه سادهو بک پایه کوتاه .
به این ترتیب یک چهارم کار بافته شده .
اونچه در بافت این ردیف مهمه اینه که پایه ها را مطابق شکل زیر بزیند تا صورت حالت برجسته بگیره . مثل بافت برگ .

به همین ترتیب بقیه ردیف را هم می بافیم.

حالا نوبت بافت گوش هاست. با سنجاق محل گوشها را علامت می زنیم

مطابق شکل زیر از جایی که می خواهیم گوشها شروع بشه دونه می گیریم.

بافت پتو خرس تدی

بافت پتو خرس تدی

photo_2016-05-12_09-21-47

بافت پتو خرس تدی

بافت پتو خرس تدی

photo_2016-05-12_09-26-39

photo_2016-05-12_09-26-41

photo_2016-05-12_09-26-44

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 953 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:13

بافت پاپوش زنانه

بافت پاپوش زنانه

از کانال بافت هنر نیکو بافت در سایت مابانو

دستور بافت:(برای سایز ۳۷ تا ۳۹)
۱- ۵۰ دانه سر بیندازید.
۲- ۸ رج ابری ببافید (یعنی یا همه رجها از رو بافته شود یا همه رجها از زیر)
۳- ۸ رج ساده ببافید‌ ( یعنی یک رج اﺯ زیر و یک رج از رو )
۴- ۲۲ دانه از زیر ببافید یک ژته یک دانه از زیر و این کار را ۶ بار دیگر هم تکرار کنید تا ۷ ژته بیفتد سپس ﺩﻭﺗﺎ ﻳﻜﻲ ﻛﺮﺩﻩ و ﺑﻴﺴﺖ و ﻳﻚ دانه بعدی را از زیر ببافید.
۵- تمام رجهای فرد از رو بافته می شود.
۶- ۲۲ دانه از زیر ببافید یک ژته ۲ دانه از زیر و این کار را ۶ بار دیگر هم تکرار کنید تا دوباره ۷ ژته بیفتد سپس ۲ﺗﺎ ﻳﻜﻲ ﻛﺮﺩﻩ و ﺑﻴﺴﺖ و ﻳﻚ دانه بعدی را از زیر ببافید.
۸- ۲۲ دانه از زیر ببافید یک ژته ۳ دانه از زیر و این کار را ۶ بار دیگر هم تکرار کنید تا ۷ ژته بیفتد.
۱۰- در تمام رجهای زوج بعدی ۲۲ دانه اول و آخر ثابت بافته می شوند و ۷ ژته هم می افتد فقط در هر رج تعداد بافت دانه های وسط ژته ها اضافه می شود( اگر دقت کنید در رج ۴ ,دانه وسط ژته ها یک دانه از زیر بود و در رج ششم تعداد دانه های وسط ژته ها ۲ دانه از زیر و به همین ترتیب در رجهای بعد اضافه کنید ) تا جایی که ۱۲ ژته در حالت عمودی پشت سرهم داشته باشیم.
سپس ۴ رج بدون ژته انداختم و بصورت ساده(یعنی یک رج از زیر و یک رج از رو) می بافیم و اصلا زیاد نمی کنیم.
بعد ۱۲ رج ابری می بافیم و در رجهای ۲۳۶۷۱۰ و ۱۱ در ابتدای رج(فقط در ابتدای رج) یک دانه کم می کنیم.
سپس بافت را کور می کنیم و درز کف پا و پشت را می دوزیم
برای اینکه در دوخت درز خیلی ظریف دوخته شود.
خسته نباشید و موفق باشید

بافت پاپوش زنانه

بافت پاپوش زنانه

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 559 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:13

کاپ کیک ریواس

کاپ کیک ریواس

ارسال از بانو نسیبه بخش زیتون سایت مابانو

آرد: ۲ و ۱/۲ پیمانه
جوش شیرین: ۱ ق چ
بیکینگ پودر: ۱ ق چ
نمک: ۱/۲ ق چ
شکر قهوه ای: ۱و۱/۴ پیمانه
روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: ۱ ق چ
باتر میلک: ۱ پیمانه( ۲ق غ سرکه سفید را در لیوان ریخته و لیوان را با شیر پر کنید ۱۵ دقیقه صبر کرده تا شیر حالت بریده پیدا کند آن را هم بزنید و استفاده کنید)
ریواس خرد شده: ۱و۱/۲ پیمانه
گردو خرد شده :۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده: ۱ق غ
شکر: ۱/۳ پیمانه
دارچین: ۱ ق چ
آرد ، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و کنار بگذارید.  شکر قهوه ای ،روغن مایع ، تخم مرغ ، وانیل و باتر میلک را ۵ دقیقه با هم زن بزنید سپس مواد خشک را اضافه کنید و فقط به اندازه ای که مخلوط شوند هم بزنید. ریواس و گردو را اضافه کرده و با لیسک یا قاشق هم بزنید.مواد را داخل قالب مناسب ریخته و به مدت ۲۵ دقیقه در فر که با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده است بپزید. شکر ،دارچین و کره را با هم مخلوط کنید و بعد از خنک شدن کاپ کیک ها روی آنها بریزید. نوش جان

کاپ کیک ریواس

کاپ کیک ریواس

یخ چای ریواس

ریواس : ۸ ساقه
آب : ۷ لیوان
شکر:۱پیمانه(مقدار شکر را می توانید بسته به ذائقه خودتان اندازه بگیرید)
نعنا تازه: به مقدار لازم
ریواس و اب را در قابلمه بریزید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا ریواس بپزد سپس ان را از صافی عبور دهید و شکر را اضافه کرده ۱۰دقیقه دیگر بجوشانید بعد اجازه دهید تا خنک شود و با یخ و نعنا سرو کنید. نوش جان

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 337 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:51

سالاد لوبیا و گوجه

سالاد لوبیا و گوجه

توسط بانو صغری بخش زیتون سایت مابانو

مواد اولیه : برای ۴ نفر
روغن گیاهی (یا روغن زیتون) ۱ قاشق غذاخوری
سرکه ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی (متوسط – خرد شده) ۱ عدد
پیازچه (خرد شده) ۱/۴ فنجان
کنسرو لوبیا ۱ عدد

طرز تهیه:
در یک کاسه متوسط، روغن، سرکه، نمک و فلفل را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.
سپس گوجه، پیازچه و لوبیا را اضافه کرده، هم بزنید تا مخلوط شوند.
از این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

سالاد لوبیا و گوجه

سالاد لوبیا و گوجه

خیلی بهتره در شبهای کوتاه تابستان به جای شام مفصل و مجلسی از انواع سالادهای خوشمزه درست کنید
و چه بهتر حبوبات وارد چرخه غذایی خود کنید
حتما حبوبات را دوروز خیس کنید و آب آن را مرتب عوض کنید تا سنگین هم نباشد
و فقط از خواصش لذت ببرید

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 275 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:51

توت فرنگی و خامه

توت فرنگی و خامه

ارسال از کانال آشپزخانه خاله زیبا  بخش زیتون سایت مابانو

توت فرنگی و خامه با چوب بستنی
مواد لازم:
پودینگ وانیل :۲ پیمانه
توت فرنگی: ۱ و ۱/۲ پیمانه
عسل: ۳ قاشق غذا خوری
ظروف مورد نظر :
لیوان کاغذی: ۱۰ عدد
چوب بستنی: ۱۰ عدد
توت و فرنگی ها و عسل را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید تا مواد خوب باهم مخلوط شوند.
۲ قاشق سرپر از پودینگ وانیلی را در درون لیوان های کاغذی بریزید و سپس مقداری ( حدود ۲ قاشق) از مخلوط توت فرنگی و عسل را نیز روی پودینگ ها بریزید.
بالای هر لیوان را با فویل بپوشانید و سپس چوب های بستنی را در لیوان قرار دهید.
اجازه دهید به مدت ۲ ساعت در فریزر بماند تا خوب خود را ببند، بعد از ۲ ساعت از فریزر در بیاورید و از لیوان ها جدا کنید.
نکته : میزان کرم توت فرنگی در درون لیوان ها باید بیشتر از میزان پودینگ باشد.
این میزان مواد برای ۱۰ نفر در نظر گرفته شده است.

توت فرنگی و خامه

توت فرنگی و خامه

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 294 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:51

توت فرنگی و خامه

توت فرنگی و خامه

ارسال از کانال آشپزخانه خاله زیبا  بخش زیتون سایت مابانو

توت فرنگی و خامه با چوب بستنی
مواد لازم:
پودینگ وانیل :۲ پیمانه
توت فرنگی: ۱ و ۱/۲ پیمانه
عسل: ۳ قاشق غذا خوری
ظروف مورد نظر :
لیوان کاغذی: ۱۰ عدد
چوب بستنی: ۱۰ عدد
توت و فرنگی ها و عسل را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید تا مواد خوب باهم مخلوط شوند.
۲ قاشق سرپر از پودینگ وانیلی را در درون لیوان های کاغذی بریزید و سپس مقداری ( حدود ۲ قاشق) از مخلوط توت فرنگی و عسل را نیز روی پودینگ ها بریزید.
بالای هر لیوان را با فویل بپوشانید و سپس چوب های بستنی را در لیوان قرار دهید.
اجازه دهید به مدت ۲ ساعت در فریزر بماند تا خوب خود را ببند، بعد از ۲ ساعت از فریزر در بیاورید و از لیوان ها جدا کنید.
نکته : میزان کرم توت فرنگی در درون لیوان ها باید بیشتر از میزان پودینگ باشد.
این میزان مواد برای ۱۰ نفر در نظر گرفته شده است.

توت فرنگی و خامه

توت فرنگی و خامه

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 319 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:01

شیرینی قیطونی

شیرینی قیطونی

توسط بانو مریم باریمانی بخش زیتون سایت مابانو

مواد لازم
آرد شیرینی ٢٠٠ گرم
آرد نخودچی ۵٠ گرم
آرد برنج۵٠ گرم
روغن جامد١٣٠ گرم
پودر قند ١٢٠ گرم
پودر زنجبیل نوک ق چ
گلاب به میزان لازم
پودر نارگیل به میزان لازم
پودر پسته به میزان لازم
پودر گردو به میزان لازم
رنگ خوراکی در صورت تمایل
وانیل نوک ق چ
طرز تهیه
هر سه آرد و زنجبیل را با هم مخلوط میکنیمو الک میکنیم و کنار میگذاریم
پودر قند را باروغن زده کم کم آرد را اضافه میکنیم و ورز میدهیم
نیم ساعت بیرون از یخچال استراحت میدهیم بعد به اندازه یک فندق از مواد گرد میکنیم در گلاب میزنیم و در پودر مورد نظر میغلتونیم  و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم میگذاریم
درجه فر ١۴٠
مدت زمان پخت ٣٠ تا ۴٠ دقیقه

این شیرینی ترک میخورد نگران نباشید
بگذارید خنک شود بعد دست بزنید

شیرینی قیطونی

شیرینی قیطونی

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 337 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:01

کاپ کیک ریواس

کاپ کیک ریواس

ارسال از بانو نسیبه بخش زیتون سایت مابانو

آرد: ۲ و ۱/۲ پیمانه
جوش شیرین: ۱ ق چ
بیکینگ پودر: ۱ ق چ
نمک: ۱/۲ ق چ
شکر قهوه ای: ۱و۱/۴ پیمانه
روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: ۱ ق چ
باتر میلک: ۱ پیمانه( ۲ق غ سرکه سفید را در لیوان ریخته و لیوان را با شیر پر کنید ۱۵ دقیقه صبر کرده تا شیر حالت بریده پیدا کند آن را هم بزنید و استفاده کنید)
ریواس خرد شده: ۱و۱/۲ پیمانه
گردو خرد شده :۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده: ۱ق غ
شکر: ۱/۳ پیمانه
دارچین: ۱ ق چ
آرد ، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و کنار بگذارید.  شکر قهوه ای ،روغن مایع ، تخم مرغ ، وانیل و باتر میلک را ۵ دقیقه با هم زن بزنید سپس مواد خشک را اضافه کنید و فقط به اندازه ای که مخلوط شوند هم بزنید. ریواس و گردو را اضافه کرده و با لیسک یا قاشق هم بزنید.مواد را داخل قالب مناسب ریخته و به مدت ۲۵ دقیقه در فر که با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده است بپزید. شکر ،دارچین و کره را با هم مخلوط کنید و بعد از خنک شدن کاپ کیک ها روی آنها بریزید. نوش جان

کاپ کیک ریواس

کاپ کیک ریواس

یخ چای ریواس

ریواس : ۸ ساقه
آب : ۷ لیوان
شکر:۱پیمانه(مقدار شکر را می توانید بسته به ذائقه خودتان اندازه بگیرید)
نعنا تازه: به مقدار لازم
ریواس و اب را در قابلمه بریزید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا ریواس بپزد سپس ان را از صافی عبور دهید و شکر را اضافه کرده ۱۰دقیقه دیگر بجوشانید بعد اجازه دهید تا خنک شود و با یخ و نعنا سرو کنید. نوش جان

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 295 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:01

سالاد لوبیا و گوجه

سالاد لوبیا و گوجه

توسط بانو صغری بخش زیتون سایت مابانو

مواد اولیه : برای ۴ نفر
روغن گیاهی (یا روغن زیتون) ۱ قاشق غذاخوری
سرکه ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی (متوسط – خرد شده) ۱ عدد
پیازچه (خرد شده) ۱/۴ فنجان
کنسرو لوبیا ۱ عدد

طرز تهیه:
در یک کاسه متوسط، روغن، سرکه، نمک و فلفل را مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.
سپس گوجه، پیازچه و لوبیا را اضافه کرده، هم بزنید تا مخلوط شوند.
از این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

سالاد لوبیا و گوجه

سالاد لوبیا و گوجه

خیلی بهتره در شبهای کوتاه تابستان به جای شام مفصل و مجلسی از انواع سالادهای خوشمزه درست کنید
و چه بهتر حبوبات وارد چرخه غذایی خود کنید
حتما حبوبات را دوروز خیس کنید و آب آن را مرتب عوض کنید تا سنگین هم نباشد
و فقط از خواصش لذت ببرید

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 335 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:01

آلیس در سرزمین عجایب

قصه شب برای کودکان

از کانال بهترین ماد ردنیا در سایت مابانو

آلیس در سرزمین عجایب
یک روز گرم تابستان ، آلیس و بچه گربه ی ملوسش ، دینا روی شاخه ی درختی نشسته بودند . زیر درخت ، خواهر آلیس در حال خواندن کتاب تاریخ با صدای بلند بود . اما آلیس به او گوش نمی کرد و در دنیای رویاهای خود غوطه ور بود . دنیایی که در آن خرگوش ها لباس می پوشند و در خانه های کوچک زندگی می کردند . آلیس دینا را برداشت و از درخت پایین آمد ، درست همان موقع ، یک خرگوش سفید را در حال فرار دید که یک ساعت بزرگ را محکم با پنجه هایش گرفته بود .خرگوش سفید ، همان طور که می دوید زیر لب می گفت : دیرم شده ! دیرم شده ! آلیس بهت زده گفت :«چقدر دقیق ! یک خرگوش برای چه ممکن است دیرش شده باشد !؟ » و فریاد زد خواهش می کنم صبر کن من هم بیایم .اما خرگوش نایستاد و همچنان با صدای بلند گفت که « دیرم شده ! دیرم شده ! » و در سوراخ بزرگی پای درخت ناپدید شد .

آلیس که حس کنجکاویش تحریک شده بود .، دنبال خرگوش با فشار و زحمت وارد سوراخت تنگ شد و چهار دست و پا داخل تونل شروع به حرکت کرد . ناگهان آلیس احساس کرد که از جای بلندی افتاده است و با سرعت رو به پائین سقوط می کند . هر لحظه پائین و پائین تر اما خوشبختانه لباس او مثل بالن پر از بادی شد و مانند چتر نجات او را از سقوط نجات داد . او در فضای تونل شناور بود و به آهستگی و بی وزنی در طول تونل به جلوی حرکت می کرد بر روی دیوارهای تونل ، تابلوهای عجیب و غریبی دیده می شد اثاثیه و مبلمان داخل آن هم خیلی عجیب بودند بالاخره آلیس به انتهای تونل رسید خرگوش سفید در انتهای یک راهروی خیلی بلند که در گوشه تونل قرار داشت دوباره ناپدید شد ، آلیس فریاد زد « صبر کن !» و دنبال او دوید .

در انتهای راهروی بلند و باریک یک در بسیار کوچولو قرار داشت . آلیس دستگیره را تکان داد ، صدایی گفت : هی ! این صدا از دستگیره در بود . آلیس گفت :« من می خواهم دنبال خرگوش سفید بروم ، خواهش می کنم بگذارید داخل شوم » دستگیره پاسخ داد « متأسفم تو خیلی بزرگی ، کمی از محتویات داخل ان بطری بخور .» آلیس به اطراف نگاهی انداخت و یک بطری پیدا کرد که روی ان نوشته شده بود « مرا بنوش » آلیس اول چند قطره از آن را امتحان کرد و بعد تا قطره اخر ان نوشید .

در همان لحظه آلیس شروع به کوچک شدن کرد . او به قدری کوچک شد که از ان در کوچولو به راحتی می توانست عبور کند .ان سوی در آلیس در ابتدای یک جنگل بزرگ بود ناگهان دوباره خرگوش سفید را از دور لابه لای درختان دید و شروع به دویدن به دنبال او کرد . اما هنوز چندی نگذشته بود که دو مرد چاق و کوتوله که کاملاً شبیه به هم بودند راه را سد کردند . نام های انان « مثل » و « مانند » بود . آلیس گفت : اسم من هم آلیس است . من می خواهم بدانم که خرگوش سفید از کدام طرف رفته !؟دو مرد کوتوله همزمان با هم شروع به صحبت کردند . آلیس نمی توانست بفهمد که انها چه می گویند . بنابراین تصمیم گرفت که جهت دیگری را برای ادامه مسیرش انتخاب کند .

آلیس خیلی زود به خانه ی کوچکی رسید همان طور که به طرف خانه می رفت خرگوش سفید را دید که از در ورودی خانه بیرون پرید او لباس جدیدی به تن داشت که یک بلوز با یقه ای چین دار بود . خرگوش دوباره فریاد زد « خدای من دیرم شده ! دیرم شده ! » سپس رو کرد به الیس و گفت : « برو دستکش های من را بیاور ! » آلیس از این که خرگوش با او صحبت کرده بود خیلی هیجان زده شد و فورا داخل خانه ی کوچک رفت .

آلیس همه جا را دنبال دستکش گشت ولی به جای ان یک شیشه حاوی چند بسکویت پیدا کرد ، بسکویت ها به نظر خوردنی و خوشمزه می آمدند بنابراین بی درنگ یکی از انها را برداشت و خورد … ناگهان شروع کرد به بزرگ شدن ، بزرگ و بزرگتر و خیلی زود از حجم خانه بزرگتر شد ، دستهایش از پنجره ها و پاهایش از در بیرون زدند .آلیس با خود گفت : ممکن است اگر چیز دیگری پیدا کنم و بخورم دوباره کوچک بشوم . او دستهایش را تا انجا که می توانست دراز کرد و از توی باغ روبروی خانه یک هویج کند و وقتی آن را خورد ، دوباره شروع کرد به کوچک شدن آلیس خیلی زود دوباره به قدری کوچک شد که می توانست از در ورودی خانه عبور کند . خرگوش از اینکه می دید ان هیولا ناپدید شده است خیلی خوشحال بود و دوباره شروع به دویدن به سمت پائین باغ کرد .

آلیس هم شروع به دویدن دنبال خرگوش کرد . اما حالا چون خیلی کوچک شده بود علف ها به نظرش جنگل عظیمی می آمدند . که ناگهان با شنیدن صدایی خواب آلود درجا میخکوب شد . ان صدای عجیب پرسید « الیس حالت چطور است ؟! » آلیس وقتی خوب نگاه کرد ، کرمی را دید که زیر سایه یک قارچ لم داده بود .آلیس پاسخ داد من آلیس هستم و آرزو دارم که بلندتر شوم … کرم درخت ناگهان تبدیل به یک پروانه زیبا شد و گفت :

من می توانم کمکت کنم و به یک قارچ اشاره کرد و ادامه داد :«یک طرف از این قارچ تو را بلندتر و طرف دیگر تو را کوتاه تر می کند » و بعد هم پروانه زیبا بال زده رفت . آلیس   نزدیک قارچ رفت و با دقتی به ان نگاه کرد . او سعی کرد که تصمیم بگیرد کدام طرف ان ممکن است او را بلندتر کند . اما نتوانست بالاخره او یک تکه از هر دو طرف قارچ کند و یکی از تکه های کنده شده را خورد خوشبختانه آلیس قطعه درست را انتخاب کرده بود و خیلی زود به قد طبیعی خودش بازگشت . او قطعه دیگر قارچ را در جیبش انداخت و در اطراف مشغول قدم زدن شد که صدای اوازی به گوشش رسید . به سمت صدا برگشت . او یک لب خندان که دندانهایش نمایان بود و یک جفت چشم را دید آلیس دقیق تر نگاه کرد یک گربه عجیب با خطهای ارغوانی در برابرش ظاهر شد . آلیس گفت : « من دنبال خرگوش سفید هستم . از کدام راه باید بروم ؟ » گربه ی عجیب گفت : من گربه ی چشایر هستم ، اگر من دنبال خرگوش سفید می گشتم ، از « مدهتر » و « مارچ هر » می پرسیدم از کدام طرف ؟ و به سوی جاده ای در جنگل اشاره کرد و سپس گربه ی عجیب ناپدید شد . بنابراین آلیس ان جاده را دنبال کرد و خیلی زود صدای آواز مدهتر و مارچ هر را شنید . انها مشغول نوشیدن چای سر یک میز بسیار بزرگ و مجلل بودند .

مدهتر گفت :« ما یک میهمانی غیر تولد داریم ، چون ما فقط یک روز در سال مهمانی تولد داریم ، بنابراین ۳۶۴ روز دیگر را مهمانی غیر تولد می گیریم » مارچ هر از آلیس پرسید از کجا امده است و آلیس شروع کرد به توضیح دادن :« همه چیز از ان جا شروع شد که من و گربه ام دینا روی شاخه ی درخت نشسته بودیم و …» ناگهان صدای جیغی بلند شد :« وای گربه ؟! » و بعد یک موش کوچولو از داخل فنجان چای بیرون پرید و دور میز شروع به دویدن کرد . مدهتر صدا زد : « بگیریدش ! » در همین موقع خرگوش سفید دوباره ظاهر شد و باز هم گفت : وقت نیست ! دیرم شده!» و دوباره کمی دورتر ناپدید شد . آلیس فریاد زد « صبر کن » و از پشت میز بلند شد و به دنبال او دوید .آلیس دیگر از پیمودن راههای عجیب غریب در این سرزمین عجایب خسته شده بود و با خودش گفت : دیگر بهتر است به خانه برگردم اما ناگهان گربه دچشایر ظاهر شد و گفت : « تو نمی توانی بدون این که ملکه را ملاقات کنی به خانه برگردی ! » بعد از گفتن این حرف یک در از میان درخت نزدیک آنها باز شد . آلیس به طرف ان رفت و از ان عبور کرد و ناگهان خودش را در باغ یک قصر بزرگ دید . او از دیدن دو کارت بازی که گلهای رز سفید را با رنگ قرمز نقاشی می کردند ، متعجب مانده بود .کارت ها توضیح دادند که ملکه ی آس دل ، رزهای قرمز سفارش داده است وآنها رزهای سفید را قرمز می کنند به این امید که متوجه نشود و اگر درست همان موقع در بزرگ قصر باز شد و خرگوش سفید رژه کنان بیرون امد و اعلام کرد : « ملکه دلها و پادشاه » ملکه به سوی بوته گل رز قدم برداشت و با لحنی جدی پرسید :«چه کسی رزهای من را قرمز کرده است ؟ سرش را بزنید ! » و بعد متوجه آلیس شد آلیسس در حالی که از ترسس می لرزید گفت : من دنبال راه برگشت به خانه هستم .» ملکه فریاد زد « راه خانه ی تو ؟ تمام راه های این جا متعلق به من است ! سرش را بزنید » ولی ملکه سریعاً تغییر عقیده داد و از آلیس پرسید : « ببینم تو کریکت بازی می کنی ؟ » الیس پاسخ داد : « بله قربان » و بعد ملکه دستور داد خوب بیا بازی را شروع کنیم . مدهتر گفت :« ما یک میهمانی غیر تولد داریم ، چون ما فقط یک روز در سال مهمانی تولد داریم ،

بنابراین ۳۶۴ روز دیگر را مهمانی غیر تولد می گیریم » مارچ هر از آلیس پرسید از کجا امده است و آلیس شروع کرد به توضیح دادن :« همه چیز از ان جا شروع شد که من و گربه ام دینا روی شاخه ی درخت نشسته بودیم و …» ناگهان صدای جیغی بلند شد :« وای گربه ؟! » و بعد یک موش کوچولو از داخل فنجان چای بیرون پرید و دور میز شروع به دویدن کرد . مدهتر صدا زد : « بگیریدش ! » در همین موقع خرگوش سفید دوباره ظاهر شد و باز هم گفت : وقت نیست ! دیرم شده!» و دوباره کمی دورتر ناپدید شد . آلیس فریاد زد « صبر کن » و از پشت میز بلند شد و به دنبال او دوید .آلیس دیگر از پیمودن راههای عجیب غریب در این سرزمین عجایب خسته شده بود و با خودش گفت : ….

آلیس دیگر از پیمودن راههای عجیب غریب در این سرزمین عجایب خسته شده بود و با خودش گفت : دیگر بهتر است به خانه برگردم اما ناگهان گربه دچشایر ظاهر شد و گفت : « تو نمی توانی بدون این که ملکه را ملاقات کنی به خانه برگردی ! » بعد از گفتن این حرف یک در از میان درخت نزدیک آنها باز شد . آلیس به طرف ان رفت و از ان عبور کرد و ناگهان خودش را در باغ یک قصر بزرگ دید . او از دیدن دو کارت بازی که گلهای رز سفید را با رنگ قرمز نقاشی می کردند ، متعجب مانده بود .کارت ها توضیح دادند  که
ملکه ی آس دل ، رزهای قرمز سفارش داده است وآنها رزهای سفید را قرمز می کنند به این امید که متوجه نشود و اگر درست همان موقع در بزرگ قصر باز شد و خرگوش سفید رژه کنان بیرون امد و اعلام کرد : « ملکه دلها و پادشاه » ملکه به سوی بوته گل رز قدم برداشت و با لحنی جدی پرسید :«چه کسی رزهای من را قرمز کرده است ؟ سرش را بزنید ! » و بعد متوجه آلیس شد آلیسس در حالی که از ترسس می لرزید گفت : من دنبال راه برگشت به خانه هستم .» ملکه فریاد زد « راه خانه ی تو ؟ تمام راه های این جا متعلق به من است ! سرش را بزنید » ولی ملکه سریعاً تغییر عقیده داد و از آلیس پرسید : « ببینم تو کریکت بازی می کنی ؟ » الیس پاسخ داد : « بله قربان » و بعد ملکه دستور داد خوب بیا بازی را شروع کنیم . مدهتر گفت :« ما یک میهمانی غیر تولد داریم ، چون ما فقط یک روز در سال مهمانی تولد داریم ، بنابراین ۳۶۴ روز دیگر را مهمانی غیر تولد می گیریم » مارچ هر از آلیس پرسید از کجا امده است و آلیس شروع کرد به توضیح دادن :« همه چیز از ان جا شروع شد که من و گربه ام دینا روی شاخه ی درخت نشسته بودیم و …» ناگهان صدای جیغی بلند شد :« وای گربه ؟! » و بعد یک موش کوچولو از داخل فنجان چای بیرون پرید و دور میز شروع به دویدن کرد . مدهتر صدا زد : « بگیریدش ! » در همین موقع خرگوش سفید دوباره ظاهر شد و باز هم گفت : وقت نیست ! دیرم شده!» و دوباره کمی دورتر ناپدید شد . آلیس فریاد زد « صبر کن » و از پشت میز بلند شد و به دنبال او دوید .آلیس دیگر از پیمودن راههای عجیب غریب در این سرزمین عجایب خسته شده بود و با خودش گفت : دیگر بهتر است به خانه برگردم اما ناگهان گربه دچشایر ظاهر شد و گفت : « تو نمی توانی بدون این که ملکه را ملاقات کنی به خانه برگردی ! » بعد از گفتن این حرف یک در از میان درخت نزدیک آنها باز شد . آلیس به طرف ان رفت و از ان عبور کرد و ناگهان خودش را در باغ یک قصر بزرگ دید . او از دیدن دو کارت بازی که گلهای رز سفید را با رنگ قرمز نقاشی می کردند ، متعجب مانده بود .کارت ها توضیح دادند که ملکه ی آس دل ، رزهای قرمز سفارش داده است وآنها رزهای سفید را قرمز می کنند
به این امید که متوجه نشود و اگر درست همان موقع در بزرگ قصر باز شد و خرگوش سفید رژه کنان بیرون امد و اعلام کرد :  ملکه دلها و پادشاه ملکه به سوی بوته گل رز قدم برداشت و با لحنی جدی پرسید :«چه کسی رزهای من را قرمز کرده است ؟ سرش را بزنید ! » و بعد متوجه آلیس شد آلیسس در حالی که از ترسس می لرزید گفت : من دنبال راه برگشت به خانه هستم .» ملکه فریاد زد « راه خانه ی تو ؟ تمام راه های این جا متعلق به من است ! سرش را بزنید » ولی ملکه سریعاً تغییر عقیده داد و از آلیس پرسید : « ببینم تو کریکت بازی می کنی ؟ » الیس پاسخ داد : « بله قربان » و بعد ملکه دستور داد خوب بیا بازی را شروع کنیم . آلیس هرگز چنین بازی کریکت عجیبی ندید بود . توپ های بازی جوجه تیغی و راکت بازی هم فلامینگو ها بودند درست موقعی که ملکه می خواست فلامینگوی خودش جوجه تیغی را پرتاب کند . گربه ی چشایر ظاهر شد و فلامینگوی ملکه وحشت کرد . در این اوضاع در هم بر هم ملکه تعادلش را از دست داد و افتاد. او شدیداً از کوره در رفت و رو به آلیس کرد و نعره زد سرش را بزنید پادشاه گفت : ملکه اجازه بدهید اول او را دادگاهی کنیم ؟! ملکه نفس عمیقی کشید و گفت : « بسیار خوب » سپس همه به دادگاه رفتند و آلیس هم مجبور شد که به دادگاه بیاید . ملکه در جایگاه قاضی نشست . خرگوش گفت : عالیجناب ، زندانی متهم به تقلب در بازی کریکت است » ملکه داد کشید : هیچ اهمیت ندارد ! او مجرم است ، سرش را بزنید !

آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب

ملکه در جایگاه قاضی نشست . خرگوش گفت : عالیجناب ، زندانی متهم به تقلب در بازی کریکت است » ملکه داد کشید : هیچ اهمیت ندارد ! او مجرم است ، سرش را بزنید ! در این لحظه شاه پرسید : ممکنه اجازه بدهید چند تا شاهد به جایگاه دعوت کنیم ؟ ملکه سرش را به نشانه ی تأیید تکان داد و گفت : « بسیار خوب ! اما دادگاه رسمی است و ادامه داد .» اولین شاهد ، مارچ هر بود بعد از و موش کوچولو و به دنبال او مدهتر امدند . در همان لحظه گربه ی چشایر هم ظاهر شد آلیس گفت : قربان نگاه کنید گربه ی جادویی!همان موقع موش کوچولو از فنجانش بیرون پرید ! او دور اتاق دادگاه می دوید و همه حضار هم جیغ کشیدند و به دنبال او دویدند ناگهان آلیس به یاد قطعه ی باقی مانده از ان قارچ در جیبش افتاد و یک تکه از یکی از قسمتهای  ان را خورد . او ناگهان دوباره شروع به بزرگ شدن کرد ، بزرگ و بزرگتر ، طوری که همه حاضرین وحشت زده شده بودند . ملکه فریاد زد «سرش را …» اما قبل از اینکه بتواند جمله اش را تمام کند آلیس گفت : من از شما نمی ترسم ، شما فقط یک ملکه ی پیر بداخلاق هستید ! چیزی از گفته آلیس نگذشته بود که دوباره احساس کرد دارد کوچک می شود ملکه با حالت پیروزمندانه ای پرسید : « خوب حالا بگو ببینم ، توچه گفتی ، عزیزم ؟» آلیس که چاره ای دیگری نداشت پا به فرار گذاشت و به سرعت از دادگاه گریخت . اما خیلی زود راهش را در پرچین های پر پیچ و خم گم کرد . او هنوز نمی توانست صدای ملکه را بشنود ولی به به نظر میرسید که صدای ملکه از مسافت خیلی دوری مثل یک رویا به گوشش می رسد . ناگهان آلیس شنید یکی او را صدا می کند « آلیس ، آلیس لطفاً بیدار شو !»ان صدا متعلق به خواهرش بود :« آلیس تو خیلی خوابیدی، هیچ چیز از درس تاریخ به یادت مانده ؟» آلیس چشمانش را مالید دینا زیر دامن آلیس خود را پیچ تابی داد و دوباره خواب رفت . آلیس گفت : « نمی دانی چه اوقات پر هیجانی داشتم ! یک خرگوش سفید ان جا بود من دنبال او رفتم و …»خواهر آلیس گفت : «خوب دیگر بهش فکر نکن ، حال باید به خانه بر گردیم که وقت خوردن چای و عصرانه است . آلیس بچه گربه اش را برداشت و گفت دینا ممکن است که بعد از ان همه ماجرا ، من در دنیای حقیقی باشم ؟!

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 324 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:37

چیز کیک طرح ویولن

چیز کیک طرح ویولن

ارسال از بانو مهدیس بخش آشپزی شیرین در سایت مابانو

مواد لازم :
کیک شکلاتی
پنیر ماسکارپونه ۱۵۰گرم
خامه فرم گرفته ۱۵۰گرم
البته خامه شیرین باید باشه.
پودر ژلاتین ۱قاشق غذاخوری
ژله توت فرنگی ۱/۲بسته
شکلات شیری و سفید برای تزیین
قالب ته خالیه رو داخل کیک شکلاتی فشار میدیم تا کیک داخل قالب فرو بره.
پنیر رو با همزن می زنیم بعد خامه فرم گرفته شیرین رو به پنیر اضافه میکنیم و ژلاتین و با چند قاشق اب سرد بن ماری میکنیم و به مخلوط پنیر و خامه اضافه میکنیم.
وروی کیک با قاشق کاملا پهن میکنیم و حدود یک ساعت در یخچال قرار میدیم تا کاملا ببنده.ژله توت فرنگی رو با یه لیوان آب جوش حل میکنیم و صبر میکنیم  تا به دمای محیط برسه  بعد روی قسمت پنیری میریزیم و بعد از اینکه ژله کاملا بسته شد با شکلات شیری و سفید شکل تار رو میکشیم.

این مقدار مواد برای قالب تار که ابعادش  حدودا ۲۲×۱۵هست  کافیه.
برای جدا کردن چیز کیک از قالب هم  خیلی کم قالب و از کناره ها به سمت بیرون فشار میدیم و آروم به سمت بالا میکشیم.خیلی راحت و بی دردسر از قالب جدا میشه.باز میتونین از قبل دیواره های قالب و چرب کنین.
این مدل قالب ها که کف  ندارن برای چیز کیک خیلی مناسب هستن و تنوع طرح و شکلشون برخلاف قالب های کمربندی مخصوص چیز کیک ،خیلی زیادتره.

چیز کیک طرح ویولن

چیز کیک طرح ویولن

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 336 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:12

بافت پاپوش زنانه

آموزش بافت پاپوش

از کانال بافت نیکو بافت در سایت مابانو

بافت این پاپوش از دور مچ با پنجاه دانه شروع میشود.
دانه ها را حدود سه تا چهار سانت کشبافت یک زیر یک رو میبافیم.
بعد از ان نوزده دانه اول را رکن میبافیم. ۱۲ دانه وسط را کور میکنیم ۱۹ دانه اخر راهم رکن میبافیم.
رج برگشت  ۱۹ دانه اول را رکن میبافیم به قسمت کور شده وسط که رسیدیم بجای ۱۲ دانه ۱۸ دانه سرمیندازیم. ۱۹ دانه اخر راهم رکن میبافیم.
بعد دونه ها را چهار رج به حالت رکن میبافیم.سپس ۲۵ دانه در دو طرف بافت ساده بافی میشود. بعد از ۲۵ دانه یه ژته یه زیر یه ژته چهار زیر یه ژته یه زیر یه ژته و ۲۵ دانه اخر ساده بافی میکنیم.
رج پشت کار همه دانه ها را به رو میبافیم.
رج بعد ۲۶ دانه میبافیم یه ژته یه زیر یه ژته شش دانه به زیر یه ژته یه زیر یه ژته و ۲۶ دونه اخر از زیر (ساده بافی) بافته میشود.
به این ترتیب دوازده رج بافت را ادامه میدیم. در رجهای روی کار شش بار به دو طرف دو دانه وسط ژته اضافه میکنیم تا شش ژته اضافه شود  و مجموع دانه های ما به ۸۰ دانه برسد.
پس از آن دیگر دانه اضافه نمیشود. کلیه دانه ها را هشت رج رکن میبافیم و کور میکنیم.
درز پشت پاپوش رو میدوزیم.

بافت پاپوش زنانه

بافت پاپوش زنانه

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 456 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:12

بافت جلیقه پسرانه

بافت جلیقه پسرانه

از کانال هنر نیکو بافت در سایت مابانو

۴۰  دونه سر انداخته
رج اول-۶دونه از زیر دو دونه از رو  دو  دونه از زیر
رج دوم-۶دونه از زیر   دو دونه از رو  دو  دونه از  زیر، شش رج همینو میبافیم وجا دکمه رو باز میکنیم (سه  دونه بافته یه ژوته  دوتا یکی  ودوتای بعدی)
بقیه بافتو به همین صورت ادامه داده تا کشبافت  تموم بشه
فاصله جا دکمه ها  ۱۸رج میباشد
۲۶ رج ساده میبافیم با رعایت همون حاشیه
بعد از جا دکمه سوم ۱۰ رج بافته ۴ رج رکن بافی میکنیم
بعد مدل جودونه رو میبافیم ( دوتا زیر دوتا رو    دورج همینطور   رج سوم  زیر رو رو    رو  را زیر   میبافیم)
بعد از جا دکمه ۴ دو رج میبافیم
یقه  ۶دونه حاشیه میبافیم و دوتا یکی کرده وبقیه دونه ها
رجهای بعدی تکرار همین رج
جیب:بافت جیب رو میتوان به دو صورت انجام داد.
۱- همینطور که رج از ساده بافته میشود به قسمت جیب رسیدیم ۱۸ دونه رو دو تا زیر  دو  تا رو  بافته بعداز ۲۰ رج ۱۸ دونه را کور میکنیم وبقیه رج رو  ادامه میدهیم  و در برگشت به آن قسمت کور رسیدیم ۱۸ دونه اضافه میکنیم و۲۰ رج ساده میبافیم (داخل جیب) و با سوزن بغلهاشو میدوزیم.
۲-ژیله که تمام شد از قسمتی که برای جیب در نظر گرفتیم ۱۸دونه میگیریم
۲۰ رج  کشبافت میبافیم وکور می کنیم و بغلهای اونو با سوزن میدوزیم
توجه داشته باشید که همزمان با باز کردن یقه حلقه را هم با ۱۲ دونه بافت رکن شروع کنید بعد از ۴ رج بافت رکن در حلقه ۶ دونه آن را کور کرده و ۲ دونه بعدی حاشیه حلقه می‌شود. این حلقه کمی هلال شده یعنی از بغل حاشیه در ۳ مرحله ۴ عدد کور میشود تا سرشانه ادامه داده تا کل دونه ها ۱۲ تا ۱۴ دونه بیشتر باقی نماند. ۶ دونه را کور کرده و ۶ دونه حاشیه یقه را ادامه میدهیم تا پشت گردن و ۶ دونه را در یک خط صاف کور می‌کنیم.

پشت کار:
۸۰ دونه  سرانداخته و کشباف می‌بافیم (دو تا زیر و دو تا رو) تا اینکه با کشباف پیش مساوی شوند بعد ساده باقی را شروع میکنیم و طبق الگوی پیش ۴ رج رکن بافته و بعد مدل جودانه را شروع کرده (۲ تا زیر و ۲ تا رو در رج بعدی هر دونه که رو بود رو و هر دونه که زیر بود زیر بافته میشود و رج سوم برعکس میشود) و حلقه را بافته مثل پیش ۴ دونه با فاصله کم کرده تا حلقه ما گرد شود و تا سرشانه ادامه داده و کور میکنیم و تیکه حاشیه را کمی بلندتر گرفته بودیم به هم دوخته و بعد به سرشانه وصل می کنیم.

بافت جلیقه پسرانه

بافت جلیقه پسرانه

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 318 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:12

فرشته برای تم تولد

ایده های زیبا نمد دوزی شده

دوخت عروسک های مختلف و زیبا با ایده های هنری

ایده های زیبا نمد دوزی شده

ایده های زیبا نمد دوزی شده

photo_2016-05-03_09-54-44photo_2016-05-03_09-54-47photo_2016-05-03_09-54-52photo_2016-05-03_09-55-06photo_2016-05-03_09-55-10photo_2016-05-03_09-55-13photo_2016-05-03_09-55-16photo_2016-05-03_09-55-19photo_2016-05-03_09-55-22photo_2016-05-03_09-55-32photo_2016-05-03_09-55-35photo_2016-05-03_09-55-49photo_2016-05-03_09-55-58

ارسال از بانو متوسلیان

عروسک فرشته

عروسک فرشته

فرشته برای تم تولد

فرشته برای تم تولد

photo_2016-05-03_09-56-07photo_2016-05-03_09-56-10

بانو زهرا علیمرادی

photo_2016-05-03_09-56-33

کاردوست عزیز زینب علیزاده

photo_2016-05-03_09-57-15

عروس و داماد با نمد کا ردوست هنرمند فاطمه ملایجردی

عروس و داماد با نمد

عروس و داماد با نمد

photo_2016-05-03_09-57-35photo_2016-05-03_09-57-38photo_2016-05-03_09-57-41photo_2016-05-03_09-57-45

عروس و داماد با نمد

عروس و داماد با نمد

photo_2016-05-03_09-57-54

photo_2016-05-03_10-15-51

دوخت عروسک کیتی

دوخت عروسک کیتی

photo_2016-05-03_10-16-44

دوخت عروسک کیتی

دوخت عروسک کیتی

photo_2016-05-03_10-17-34photo_2016-05-03_10-17-36photo_2016-05-03_10-17-48photo_2016-05-03_10-17-50photo_2016-05-03_10-17-53

مابانو...
ما را در سایت مابانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار mahban بازدید : 2145 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:10

خبرنامه